Uit een tevredenheidsonderzoek onder ouders/verzorgers, wiens kinderen vanuit de Duin- en Bollenstreek gebruik maken van het leerlingenvervoer, komen diverse verbeterpunten naar voren. Dat blijkt uit een brief hierover van het Katwijkse College van B&W aan de gemeenteraad.
Communicatie
Ouders klagen vooral over de communicatie met vervoerder Noot en de klachtafhandeling. Die is niet altijd empathisch en klantgericht. Daarnaast vinden ouders het belangrijk dat er een vaste chauffeur is, dat de kinderen sociaal veilig zijn in de bus en dat er goed contact is met de vervoerder. Mede door de krapte op de arbeidsmarkt is het volgens de samenwerkende gemeenten in onze regio lastig om alle knelpunten op korte termijn op lossen.
Aanvraagformulier
Een groep ouders vindt het aanvraagproces belastend. Daarom kijkt de gemeente Katwijk kritisch naar het aanvraagproces en -formulier. Als dat mogelijk is, worden er beschikkingen afgegeven die meerdere jaren geldig zijn. De Inwonersadviesraad Katwijk adviseerde dit eerder dit jaar (zie link).
Deel je mening!
De Bollenstreekgemeenten nemen de uitkomsten van het tevredenheidsonderzoek mee in de nieuwe aanbesteding van leerlingenvervoer, die binnenkort wordt voorbereid. De Inwonersadviesraad Katwijk, die met een lid is vertegenwoordigd in de regionale Klankbordgroep Ouders Leerlingenvervoer, is benieuwd naar uw/jouw ervaring met -en wensen voor- het leerlingenvervoer. Laat het ons svp weten via het contactformulier.